b_1

the bieber 2014

125 x 185 x 182
sculpey

b_2
b_3
b_4
c_1

disco cow 2013

66 x 82 x 47
sculpey

c_2
c_3
c_4
s_1

the steamroller 2014

66 x 82 x 47
sculpey

s_2
s_3
s_4
dog_2

jackson #1 2013

885 x 305 x 900
acrylic & nettle cloth
acryl & nessel stoff


inspired by the work of the american artist jackson pollok, i decided to adapt parts of his technique and bring it to a 3D shape. in line with the so called methods »action painting« or »dripping«, the selected objects were treated like a canvas with a stick and acrylic colors. but my lack of concentration held me back from completely copying an artist whereas my imagination encouraged me to re-think and connect my work to other things from my life. exploding balloons which were filled with paint replace stick and hands. the random result is the product of different physical laws. power, mass, gravity and time lead to a combination of color with abstraction while the contrast of the inescapable perception which is determined by the form of the object is being charged.

inspiriert von der arbeit des amerikanischen künstlers jackson pollok, adaptierte ich teile seiner technik und übertrug sie auf das dreidimensionale. ähnlich wie die methode des sogenannten »action painting« oder auch »dripping«, behandelte ich die objekte wie jackson pollok seine leinwände. allerdings führte meine mir angeborene, sprunghafte konzentration dazu, dass ich nicht einfach nur kopierte, sondern meine lebhafte fantasie weiterentwickelte und so ersetzte ich stock, pinsel und hände durch mit farbe gefüllte luftballons. das daraus zufällige produkt spiegelt verschiedene physikalische gesetze wieder. kraft, masse, schwerkraft und zeit führen zu einer kombination von farbe und abstraktion, während wiederum der kontrast zur gesteigerten aufladung der wahrnehmung der gewählten objekte führt.

dog_6dog_4dog_5
justin_1

my broken dream of a unfinished youth 2012

271 x 820 x 26
chalk & resin
kreide & resin

justin_1
justin_1
justin_1

monkey business 2014

50 x 75 x 110
chalk, insulated wire & drilling core
kreide, isolierter draht & bohrkern

moon_2

prep the eagle 2013 - 2014

362 x 395 x 260
bucket, eagle module 1:100, thin metal rod, super sculpy, figures 1:87, balsa wood, acrylic color, cement, clay, water, soil, magnesium chlorid & pigment
eimer, modell eagle 1:100, metall stäbe, sculpey, figuren 1:87, balsa holz, acryl, gips, ton, wasser, erde, magnesium & pigmente

i actually don´t believe in conspiracy theories but i have to admit that it is not always easy to figure out what´s right or wrong in today’s world. therefore i decided to stick to this motto: »there is no better deliverance from the world than through art; and a man can form no surer bond with it than through art.« johann wolfgang goethe

eigentlich glaube ich nicht an verschwörungstheorien, muss allerdings zugeben, dass es heutzutage nicht ganz einfach ist zwischen wahr und falsch zu unterscheiden. also entschied ich mich für dieses motto: »man weicht der welt nicht sicherer aus als durch die kunst, und man verknüpft sich nicht sicherer mit ihr als durch die kunst.« johann wolfgang goethe

moon_3moon_4moon_5moon_6moon_7moon_8moon_9moon_10
walther

cyclops fiddler 2003

200 x 255 x 80
cloth, yarn & button
stoff, faden & knopf

m_1

take a peak 2005 - 2012

1000 x 800
ministeck®

m_2 m_3 m_4 m_5
easter_1

i liked the curls of fat freddy 1995

40 x 35 x 35
soap stone
speckstein

easter_2
easter_3

© gernot baars up